انتشار اثری جدید در فقه رسانه

تعاملات دین و رسانه، یکی از مسایل و چالش‌های اساسی در دنیای معاصر است که واکاوی و تبیین مسایل فقهی و موضوعات شرعی موجود در این عرصه می‌تواند نقش چشمگیری در پیشبرد اهداف و رسالت‌های نظام ارتباطی جامعۀ اسلامی داشته باشد.

همین سبب، پژوهش در این عرصه هم دارای اهمیت بالایی است وهم دقّت اجتهادی و موشکافی زیادی را می‌طلبد و بایسته است پژوهشگران حوزه‌های علمیه در این حوزه به طور تخصّصی وارد شوند تا بتوانند حلّال مشکلات موجود در این زمینه گردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی مدیر گروه «فقه ارتباطات، هنر و رسانه» مجتمع فقهی ائمه اطهار(ع)، که از اساتید و محقّقان این عرصه در حوزه علمیه قم است، با تألیف کتاب «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» کمک شایانی به نظام ارتباطی فقه و رسانه در جامعه شیعه نموده‌ است.

براساس این گزارش، با توجّه به ضرورت بررسی پیچ و خم‌های اجتهادی، زلال ‌کردن برخی مباحث فنی و تخصصی در مبانی، قواعد، موضوعات و مسایل مرتبط با فقه‌ رسانه که بستر تبیین، تحلیل و پاسخ به پرسش‌های محوری همچون کارایی فقه ‌رسانه، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مبتنی بر ضوابط فقهی در رسانه‌ها، چیستی و چگونگی روش‌شناسی و موضوع‌ شناسی فقه ‌رسانه و … است، این اثر تقدیم پژوهشگران این مبحث شده است.

علاقه‌مندان برای تهیّه این اثر می‌توانند به فروشگاه انتشارات واقع در مجتمع فقهی ائمه اطهار (ع) یا شعبه خیابان ارم و یا شعبه فروشگاه کتب مجتمع فقهی در شهر مشهد، مراجعه کنند و نیز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۵۳۷۷۴۹۴۹۴ تماس حاصل نمایند.

گفتنی است، «فقه تجارت هنر هفتم»، «واکاوی سینمای دینی و نظام مسائل فقه هنر هفتم»، «نظام مسائل فقه، هنر و رسانه»، «مبانی فقهی جنگ نرم رسانه‌ای»، «مجموعه گفتارهای فقه رسانه و ارتباطات ۲جلد»، «زبان دوم قرآن: بررسی جلوه‌های تصویرسازی، هنری قرآن کریم»، «خبرگان و پرسش‌هایی مبنایی»، «عقل گرایی در کلام شیعی»، «مقالات و مطارحات: عالم‌شناسی از منظر قرآن و عرفان، هستی‌شناسی عصمت»، «دیوان زبده المصائب» و «فرهنگ خدمت ‌رسانی»؛ از دیگر آثار مدیر گروه فلسفه هنر مجمع عالی حکمت اسلامی قم می‌باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی