«پژوهشنامه فقه و اصول مقارن» منتشر می‌شود

دو فصلنامه «پژوهشنامه فقه و اصول مقارن» به صاحب امتیازی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و با همکاری مدرسه علمیه عالی نواب، با مدیر مسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسفندیاری و سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کاظمی فعالیت رسمی خود را در بهار سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

اساتید: ابوالقاسم علیدوست، محمدجواد حبیبی ‌تبار، محمدحسن ربانی بیرجندی، مجتبی الهی خراسانی، سیدمحسن حسینی‌فقیه، سعید ضیایی‌فر و رضا اسلامی؛ اعضای هیات تحریریه «پژوهشنامه فقه و اصول مقارن» هستند.

این مجله در نظر دارد با استفاده از اندیشه‌ها و نظرات اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، در جهت تقویت توسعه و ارتقاء گفتمان فقه و اصول مقارن، گامی برداشته و در قالب «دو فصلنامه» به تحقق آرمان‌های حوزوری و تحولی دست یابد.

«اصول فقه مذاهب اسلامی»، «اصول فقه کاربردی مذاهب اسلامی»، «مسائل مختلف اصولی در مذاهب اسلامی»، «فقه القضاء مقارن»، «فقه الجزاء مقارن»، «فقه السیاسه مقارن» و «فقه العقود مقارن» موضوعات فراخوان این دوفصلنامه تخصصی است.

به گفته معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، هر چند رتبه فعلی این نشریه، علمی‌تخصصی است، ولی با توجه به اهمیت موضوع نشریه، سعی بر آن شده که مقالات و محتوای نشریه براساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌پژوهشی باشد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری، ضمن ابراز امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی‌پژوهشی در شماره‌های آینده گفته است امتیاز علمی‌پژوهشی پس از ارتقاء رتبه نشریه، به تمامی مقالات پذیرش شده قبلی تعلق خواهد گرفت و همچنین از مقالات پذیرفته شده با رتبه علمی‌پژوهشی، قدردانی ویژه خواهد شد.

اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه می‌توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه مدیریت نشریات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان به آدرس fam.journals.hozehkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۳۲۲۵۹۵۵۹-۰۵۱ داخلی ۲۳۲ تماس بگیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی