فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق

به گزارش خبرنامه پژوهشی وبسایت مرکز فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام، به نقل از ایکنا، همایش بین‌المللی علامه حلی با شعار «حوزه علمیه حله، میراث ریشه‌دار و تحول در روش‌ها» و با نظارت شیخ «عبدالمهدی کربلایی» تولیت آستان مقدس حسینی برگزار می‌شود.
شیخ عقیل الکفلی،  مدیر این کنگره در این باره گفته است: در این همایش شخصیت علامه حلی به عنوان یکی از بزرگان حوزه علمیه حله و دستاوردهای علمی این فقیه برجسته بررسی خواهد شد
وی با بیان این که این همایش دارای ۹ محور علوم قرآن و تفسیر، فقه و اصول، علوم حدیث و رجال، کلام و عقاید، علوم عقلی و طبیعی، اخلاق و عرفان، تاریخ، اندیشه و سیاست، زبان و ادبیات عرب و مطالعات مربوط به آثار علامه حلی است، گفت: اصالت و نوآوری در بحث فقهی و علم اصول از دیدگاه علامه حلی از مباحثی است که در همایش علامه حلی بررسی می‌شود.
وی با بیان این که رعایت کردن اصول تحقیق، یکی از شروط مشارکت در این همایش است، تصریح کرد: مقالات باید در ارتباط با یکی از محورهای ذکر شده بوده و قبلا منتشر نشده باشد.
الکفلی با بیان این که مقالات نباید کمتر از ۱۵ صفحه باشند، تأکید کرد: هر پژوهشگر می‌تواند در بیش از یک محور مقاله ارائه دهد و همه پژوهش‌ها و خلاصه‌های آنها مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: پژوهش‌ها می‌تواند به صورت اشتراکی و توسط چند پژوهشگر نوشته شود به شرط آنکه به زبان عربی بوده و خالی از غلط‌های املایی و صرفی و نحوی باشد و خلاصه مقاله نیز نباید بیش از ۱۵۰ کلمه باشد.
وی در پایان از همه پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در عراق و دیگر کشورها دعوت کرد در این همایش شرکت کنند.

محققان محترم می‌توانند بروشور دعوتنامه این همایش را از لینک زیر دریافت نمایند:

 بروشور دعوت‌نامه کنگره علامه حلی

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی