سلسله نشست‌های «خطابات قانونیه» برگزار می‌شود

حجت الاسلام سیدعلی حسینی دبیر میز تخصصی ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی در بنیاد شیخ انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با اقدامات شکل گرفته بیان داشت: اقدامات پیش رو در دو محور شکل گرفته است، از جمله ساماندهی و تشکیل دروس با محوریت کتب امام خمینی(ره) و برگزاری سلسله نشست های عناصر نظام ساز و الگوی حل مسئله حضرت امام خمینی (ره).

وی در رابطه با تشکیل دروس با محوریت کتب امام خمینی ابراز داشت: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ با همکاری و هماهنگی ۱۲ استاد برجسته حوزه، حدود ۳۰ کلاس درس خارج و سطوح عالی تشکیل شده است. کتب شاخصی مانند مکاسب محرمه مرحوم امام ، مناهج الاصول ، انوارالهدایه ، الخلل فی الصلاة و ... میباشد.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با برگزاری سلسله نشست های، عناصر نظام ساز و الگوی حل مساله امام خمینی بیان داشت: در این راستا، مجموعه عناصر تاثیرگذار در منظومه فکری عملی حضرت امام خمینی استخراج شده و اولین دوره با محوریت « خطابات قانونیه » از تاریخ ۱۴ آذر تا اخر دیماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

دبیر میز تخصصی ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی(ره) در مورد موضوعات سلسله نشست های خطابات قانونیه ابراز داشت: موضوعات نشست خطابات قانونیه عبارتنداز خطابات قانونیه و مکانیزم تشریع شارع ، خطابات قانونیه و خطاب و لسان ادله ، خطابات قانونیه و ثابتات و متغیرات ، خطابات قانونیه و مصالح و مقاصد ، خطابات قانونیه و تزاحمات اجرا و سیر تطور نظریه خطابات قانونیه امام خمینی (ره) می باشد که از حضرات آیات و اساتید صاحب نظر برای این سلسله نشست ها دعوت به عمل آمده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی