«الکافي» در 16 جلد

کتاب شریف «الکافی» که توسط محققان پژوهشگاه قرآن و حدیث وابسته به موسسه دارالحدیث تحقیق شده و در سال ۱۳۹۷ با مقدمۀ آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی منتشر شده بود تجدید چاپ شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «الکافى» مهم ­ترین منبع جامع روایاتى شیعه و یکی از کتب اربعه می‌باشد که توسط محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینى، جمع ‏آورى شده است.

این کتاب ارزشمند در پژوهشگاه قرآن و حدیث وابسته به موسسه دارالحدیث، زیر نظر حجت‌الاسلام محمدحسین درایتى، از روى نسخه‌هاى متعدد تحقیق و تصحیح گردیده است.

مقام معظم رهبرى، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی در پیام خود به کنگره بین المللى مرحوم کلینى (ره) درباره این تصحیح، چنین فرمودند: «به نظر این‏جانب، چاپ عرضه شده به مناسبت این گنگره، به خاطر تصحیح فنى بسیار خوب، مراجعه دقیق به نسخه‏‌هاى اصلى، ذکر گسترده نسخه ‏بدل‏ها، جدا کردن اسانید از متن روایات و مزایاى دیگر، اثر برجسته و ارزش‏مندى است که با سلیقه به کار رفته در آن، ان‏شاءالله، یادگارى ماندگار خواهد بود».

در ابتداى طبع دار الحدیث، ابتدا، ارشادات و توجیهاتى از سوى حضرت آیت‌الله شبیرى زنجانى، در مورد تصحیح کتب حدیثى، به ‏ویژه کتاب« الکافى»، ذکر شده و سپس تقریظ حضرت آیت‌الله سبحانى درج گردیده است.

این اثر پس از اعمال برخی اصلاحات و رفع اغلاط چاپ اول در پژوهشگاه قرآن و حدیث، با مشارکت عتبه مقدسه عباسیه تجدید چاپ شد.

همچنین علاقمندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به فروشگاه انتشارات دارالحدیث واقع در ابتدای خیابان معلم و یا از طریق فضای مجازی ایتا و ارسال پیام به آدرس shop_darolhadith_ir@ و یا فروشگاه مجازی به آدرس https://shop.darolhadith.ir/ مراجعه و خریداری نمایند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی