رونمایی از کتاب «استناد در روش شناخت رجال اسناد»

آیین رونمایی از کتاب «استناد در روش شناخت رجال اسناد» صبح پنجشنبه (۳۰شهریور ۱۴۰۲) با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و جمعی از استادان حوزه علمیه و محققان و پژوهشگران در مدرسه فقهی امام محمد باقر (علیه‌السلام) برگزار شد.
این اثر با تلاش محققان مرکز فقهی امام محمدباقر (علیه السلام) و با اشراف آیت الله سیدمحمدجواد شبیری، به رشته تحریر درآمده و از سوی مرکز تدوین متون و منابع درسی حوزه های علمیه به عنوان متن درسی معرفی شده است.

استاد معظم آقای سید محمدجواد شبیری، در این مراسم نظر برخی از بزرگان حوزه علمیه درباره درسی نبودن علم رجال را ناشی از فقدان یک درسنامه و اثر درسی در این رشته دانست و گفت تلاش شده در کتاب «استناد در روش شناخت رجال اسناد» این خلأ جبران شود.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: این کتاب در نوع خودش اولین کتابی است که تدوین می شود و شیوه استنباط آیت الله والد در آن محور قرار گرفته است. یعنی تفکر حاکم بر این کتاب تفکر ایشان بر اساس فهم بنده است. شاید توانسته باشیم روش و مبانی ایشان را توضیح داده باشیم. کتاب باید تدریس شود و بازخورد عملی آن گرفته شود، تا نواقص احتمالی آن جبران گردد.
وی افزد: این اثر نتیجه تلاش خالصانه محققان مرکز فقهی امام باقر (علیه‌السلام) است. جلد دوم نیز در حال تدوین است و برخی از مباحث جلد اول در جلد دوم به صورت عمیق‌تر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و دانش‌پژوه با تحقیقات گسترده‌تری روبرو خواهد شد.
آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز این اثر را برای طلاب حوزه علمیه قم «سودمند» خواند و خواستار اهتمام جامعه علمی نسبت به ترجمه آثار دینی به زبانهای مختلف شد.
آیت الله اعرافی گفت: برکات آیت الله العظمی شبیری زنجانی در ابعاد مختلف علمی حوزه فراگیر است. . این اثر نمایندگی از اندیشه این مرجع عالی‌قدر دارد. این اثر نگاه تطبیقی و مصداقی دارد که کاربردی بودن این اثر را نشان می دهد.
وی افزود: این کتاب حاصل ممارست چنددهی مؤلف است. برخی از فصول آن بسیار قابل استفاده است و حدود 300 منبع در مصادر آن مورد توجه قرار گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی