استفتائات آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی


جلد اوّل از کتاب «استفتائات» (پرسش و پاسخ‌های دینی) آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی(حفظه الله)، شامل 2480 پرسش فقهی است که در موضوعات «تکلیف، تقلید، طهارت، احکام اموات و نماز» تنظیم شده است. این کتاب بخش آغازین مجموعه‌ای چند جلدی و در برگیرنده پرسش‌های فقهی از محضر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی می‌باشد که با تلاش مرکز فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام و با نگاهی جامع به موضوعات و احکام مورد نیاز، گردآوری شده است. از جمله ویژگی های این کتاب عبارتند از:

  • دسته‌بندی مناسب و هماهنگ با رساله جهت دسترسی آسان
  • موضوع‌بندی و عنوان گذاری تمامی مسائل و پرسش‌های فقهی
  • تنظیم مجموعه بر طبق آخرین نظرات فقهی مرجع عالی‌قدر

در بخشی از پیشگفتار این اثر می‌خوانیم: «مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام بر آن شد تا پرسش‌های پرتکرار و مسائل مورد نیاز افراد را که در طول سالیان متمادی به دفتر مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی مدّظلّه العالی ارسال گردیده و توسط معظمٌ له یا تحت اشراف ایشان پاسخ ‌داده ‌شده، گردآوری نماید و به دست عموم مؤمنان برساند. بدین منظور، سؤالاتِ مطرح‌شده گردآوری شد و پس از گزینش و دسته‌بندی، با رعایت اصول امانت‌داری و با نثری روان و شیوا ویرایش شد و مطابق آخرین آرای فقهی مرجع عالی‌قدر مورد بازبینی چندباره قرار گرفت. در کتاب حاضر که جلد نخست از یک مجموعه چندجلدی است، تلاش شده تا نگاهی جامع به موضوعات و احکام مورد نیاز شکل بگیرد و موضوع‌بندی‌ها و عنوان‌گذاری‌ها بتواند همه مسائل و پرسش‌های فقهی را در برگیرد. همچنین ترتیب‌بندی مجموعه و تنظیم فهرست و ترتیب مطالب، منطبق بر همان شیوۀ مرسوم و شناخته‌شدۀ رساله‌های عملیه است تا مراجعه‌کنندگان به این کتاب بتوانند به راحتی پاسخ پرسش‌های مورد نظر خود را بیابند.»

شایان ذکر است که متن کامل این کتاب به همراه متن کامل رساله حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، برای استفاده  روی سیستم عامل اندروید از طریق لینک زیر در کافه بازار قابل دسترسی است:

https://cafebazaar.ir/app/ir.yasin.books.zanjani.resale

 

همچنین می‌توانید این اثر را از اینجا تهیه کنید:

بلوار معلم مجتمع ناشران همکف.پلاک 11. فروشگاه کتاب ما
02537842443
09205382262

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی