600 درس خارج در حوزه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنامه پژوهشی مرکز فقهی امام محمد باقر(علیه‌السلام) به نقل از خبرگزاری «حوزه»، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم خبر از برگزاری 600 درس خارج در حوزه داده و گفته است: 600 درس خارج در حوزه ارایه می شود که در آن 20هزار طلبه با بیش از 200 استاد فعالیت دارند.

 آیت‌الله اعرافی همچنین با اشاره به لزوم برگزاری درس خارج سیاست گفت: در این عرصه می‎توان حدافل 10 درس خارج سیاست را با فرض همان آداب و سنن حوزوی ایجاد کرد.

 مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: فقه سیاسی هم برخی ابواب جدید را در بر می گیرد؛ همچنین در این عرصه باید ابواب جدیدی نیز پایه ریزی شود؛ نکته دیگر می توان رویکردهای جدیدی در برخی درس های خارج ایجاد کرد؛ در این زمینه به دنبال به هم زدن نظام آزاد دروس خارج که نظام بسیار خوبی است نیستیم؛ بلکه می توانیم این روند را بهبود ببخشیم.

وی همچنین یادآورشد: 20 هزار نفر در این دروس خارج شرکت می کنند؛ اگر از این تعداد هزار نفر از آنها نیز بتوانند اقدام به مقاله نویسی کنند در سال بیش از 1000 مقاله علمی در سطح خارج تولید می شود که حداقل 100 یا 50 مقاله  می تواند سیری از اندیشه مولد و پیش رو را تولید کند.

 

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی