کتاب «السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» رونمایی می شود

حجت الاسلام محمد حسین مختاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از رونمایی از کتاب «السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» خبر داد و گفت: حدود دو هفته دیگر از این کتاب رونمایی می شود.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: این کتاب از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به تألیف رسیده و اکنون در مرحله صحافی است.

وی ابراز کرد: کتاب السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه در 20 جلد تألیف شده که حاصل تلاش جمعی از اندیشمندان با اشراف آیت الله محسن اراکی بوده است.

حجت الاسلام مختاری گفت: این کتاب در بیروت و به زبان عربی چاپ و در همان جا نیز میان عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی پخش و منتشر می شود.

وی تآکید کرد: با توجه به اهمیت بالای این کتاب قرار شده است که همایش مناسب و باشکوهی برای رونمایی از آن با حضور علما و اندیشمندان در حوزه علمیه قم برگزار شود.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ابراز کرد: برای تألیف این کتاب حدود 13 سال زحمت کشیده شده و ایده تألیف آن را نیز حضرت آیت الله بروجردی داده بودند؛ از همین جهت احتمال حضور مراجع معظم تقلید نیز در این همایش وجود دارد.

وی در پایان گفت: این کتاب به مؤسسات تحقیقاتی، مراکز آکادمیک و مراکز تخصصی اهدا حواهد شد؛ می توان گفت که این کتاب شناسنامه آکادمیک مجمع تقریب مذاهب اسلامی است و محتوایی راهبردی دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی