با حضور مدير حوزه‌ هاي علميه؛ جشنواره ثقه الاسلام کليني در قم برگزار مي شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام فرهاد عباسي، مدير مرکز تخصصي علوم حديث حوزه پيش از ظهر امروز در ديدار مسؤولان مرکز تخصصي حديث حوزه و اعضاي انجمن و شوراي سياستگذاري جشنواره ثقه الاسلام کليني(ره) با آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور در قم خاطرنشان کرد: دبيرخانه جشنواره شيخ کليني(ره) به منظور شناسايي فعالان حديث پژوه به ويژه پژوهشگران حوزه علميه با همکاري مرکز تخصصي علوم حديث حوزه  و انجمن علمي حديث حوزه راه اندازي شد که امسال اولين سال برگزاري آن است.

معاون انجمن علمي حديث حوزه علميه با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در فراخوان آثار ارسالي اظهار داشت: اين جشنواره ويژه کساني است که در طول سه سال گذشته در زمينه هاي حديثي در سطح حوزه هاي علميه فعاليت داشتند، در سطح کشور فراخوان داده شده است؛ در اين جشنواره مجموعا 440 نفر طلبه از سراسر کشور آثاري را ارسال کرده اند که از اين ميان 140 نفر را خواهران و 300 نفر نيز برادران بوده اند.

وي با اشاره به استقبال شرکت کنندگان در فراخوان و آثار ارسالي تصريح کرد: از اين جشنواره استقبال خوبي صورت گرفت که 644 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است که پايان نامه، کتاب و مقاله قالب هاي آثار را تشکيل مي دهد؛ اين آثار در 4 مرحله ارزيابي و پالايش شده است و در 9 قالب که در هر قالب به سه نفر هديه اي داده خواهد شد.

مدير مرکز تخصصي علوم حديث درباره قالب آثار ارسالي گفت: قالب آثار شامل مقاله ترويجي و پژوهشي، تحقيق پاياني، کتاب ترويجي و پژوهشي پايان نامه هاي سطح سه و چهار مي شود.

حجت الاسلام عباسي به بيان تعداد آثار ارسالي از استان هاي مختلف به تفکيک اشاره و يادآوري کرد: از تعداد آثار دريافت شده، 118 اثر گزينش نهايي شده اند که در پالايش چهارم، 25 اثر مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

وي افزود: از تعداد آسار ارثالي به دبيرخانه اين جشنواره، 299 اثر از آثار از قم بوده است که برخي از استان ها به خوبي حاضر شده اند؛ آثار رسيده از اصفهان 33 اثر، کرمان با 32 اثر،  خراسان 19 اثر و از مجموع ساير استان ها  36 اثر داشته ايم؛ همچنين آثار رسيده که 62 اثر از حوزه علميه خواهران و 160 اثر نيز از جامعه المصطفي بوده است.

معاون انجمن علمي حديث حوزه علميه خاطرنشان کرد: از مجموع موضوعات، 25 درصد موضوعات علوم حديثي و 75 درصد موضوعات نيز در زمينه معارف حديثي بوده است؛ در اين جشنواره به صورت سالانه از چند حديث پژوه حقيقي يا حقوقي برتر تقدير خواهد شد که از حجت الاسلام والمسلمين ري شهري به عنوان شخص پژوهشگر حديثي و از مرکز کامپيوتر نور به عنوان مجموعه حديث پژوه برتر به خاطر نرم افزارهاي مناسب، مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

وي با اشاره به زمان برگزاري اين جشنواره گفت: اين جشنواره 29 ارديبهشت ماه ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات دارالشفاء در قم برگزار مي شود که در اين مراسم از برگزيدگان آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره تقدير خواهد شد.

حجت الاسلام عباسي در پايان يادآور شد:‌ در حال حاضر 25 درس حديثي در سطح عالي و خارج برنامه ريزي شده است که هفته اي يک جلسه در سه موضوع نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و کافي برگزار مي شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی