مجوّز 12 درس خارج در مدارس شهرستان‌‌ها

به گزارش خبرنامه پژوهشی مرکز فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام به نقل از شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان کرد: از سال گذشته تا کنون حدود ۱۲ مورد درس های خارج استان ها رسمی  و احکام آنها نیز صادر شده است؛ البته رسمیت به این معنی،‌ درسی که در آنجا دایر است، طلاب آنها از نظر امتیازات و ویژگی ها و.. به سان طلاب قم محسوب می شوند؛ در سال ۹۶ برای مصاحبه درس خارج استاد ممتحن اعزام شد و مصاحبه درس خارج نیز بدون هیچ مشکلی در این مراکز انجام شد.

او گفت: در حال حاضر دوازده درس رسمی در سال گذشته ابلاغ شد و رسمیت یافت و یک سری نیز در اتاق انتظار است، یعنی تحویل شورای عالی حوزه شده است و تحت نظر یک هیأت علمای ۳ نفره کیفیت درس و بحث و استاد را احراز می کنند؛ ۲۵ مورد نیز در مرحله استانی است و کارهایی است که مدیریت استان، باید نسبت به درس خارج محل خود انجام دهد و ارسال کند؛ پس ۱۲ درس رسمی ابلاغ شده و نهایی شده داریم ۵ مورد در اختیار کمیته علمی است  و ۲۵ مورد نیز در استان ها در حال پیگیری هستند.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه اظهارکرد: اگر استان ها لوازم را انجام دهد و سرعت عمل را داشته باشند، شرایط کار در قم فراهم خواهد شد؛ سوای این دسته، استان هایی هستند که درس رسمی ندارند که پس از تکمیل زیرساخت ها می توانیم به آن استان ها، استاد اعزام کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی