آیت الله جوادی آملی: حوزه وظیفه دارد طلاب با استعداد را حمایت کند

به گزارش خبرنامه مرکز فقهی امام محمد باقر(علیه السلام)، جمعی از مسؤولان و مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر شناسایی طلاب نخبه و مستعد و حمایت از آنها بیان داشت: گرچه حفظ نظام بر همه ما واجب است، اما این واجب کفایی است، حیف است یک طلبه فاضل که می تواند استاد خارج شده و فقیه باشد، برای تامین عائله خود وارد کارهای اجرایی شود.

وی اظهار داشت: یک طلبه فاضل و با استعداد، مسئولیت دارد تا در حوزه بماند و خلاء مرجع و استاد را در آینده پر کند و وظیفه ما این است که این طلبه فاضل را تامین و بورسیه کنیم تا وارد کارهای اجرایی نشود، چرا که اساس حیات حوزه به مراجع و اساتید است.

مفسر برجسته قرآن کریم مدیریت «سید مرتضی (ره)» در حوزه علمیه نجف را یادآور شد و بیان داشت: خروجی نجف مدیون مدیریت و عقلانیت «سید مرتضی» است، وقتی وی زعیم حوزه علمیه نجف شد، ابتدا وقف کردن را یاد مردم داد که وقف می تواند برای تربیت شاگردان و تامین کتاب و لوازم التحریر طلاب هم باشد، در گام بعدی با شناسایی طلاب نخبه ، آنها را بورسیه کرد به این طریق توانست شیخ طوسی ها را تربیت کند.

ایشان ادامه داد: «سید مرتضی» قائم به عقل بود و امروز نیز حوزه ،عقلانیت، مدیریت و فهم «سید مرتضی» را می خواهد تا بتواند خود را اداره کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: کسی که تنها نقل کننده نظرات دیگران باشد، دلال علم است، فقیه کسی است که نظریه پرداز و صاحب نظر باشد و شما نیز باید در مقابل حمایتی که از طلاب با استعداد می کنید، به جدّ از آنها خروجی علمی بخواهید.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی