بررسی پیش نویس نظام جامع پژوهش حوزه های علمیه

به گزارش خبرنامه پژوهشی مرکز فقهی امام محمد باقر(ع)، سعید شایان‌پور مسؤول اداره برنامه ریزی و نظارت معاونت پژوهشی حوزه های علمیه از بررسی پیش نویس نظام جامع پژوهش حوزه های علمیه در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی خبر داده است.

شایان‌پور درخصوص فرآیند تدوین پیش نویس نظام جامع پژوهشی در حوزه‌های علمیه گفته است: تدوین اولیه این سند حاصل تلاش بی وقفه کارگروهی است که به همین منظور در اداره برنامه ریزی و نظارت معاونت و گروه سیاست گذاری، توسعه علم و ارزیابی دفتر مطالعات پژوهشی در معاونت پژوهش تشکیل شده بود.

وی افزوده است: در این کارگروه تمامی اسناد بالادستی و بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه، اسناد نهادها و مراکز هم سو و نظرات کارشناسان و صاحب نظران عرصه پژوهش جمع آوری و پس از بحث و تبادل نظر پیش نویس اولیه تهیه شد. این پیش نویس در شورایی که با حضور جمع دیگری که از صاحب نظران و فضلای حوزوی در معاونت پژوهش تشکیل شده بود مورد بررسی و مداقه دقیق قرار گرفت و پس از اعمال اصلاحات نهایی شد.

سعید شایان پور خاطرنشان کرده است: پس از آن پیش نویس این سند در کارگروه معین شورای طرح و برنامه مرکز مدیریت بررسی و نسخه اولیه آن نهایی شد.

وی این سند را شامل ماموریت، ارزش‌های اساسی، سیاست‌های کلان، چشم انداز، اهداف کلان، راهبردها و اقدامات اجرایی عنوان کرده و گفته است: در فرآیند تدوین این سند از تحلیل محیطی سند چشم انداز حوزه های علمیه، مصوب شورای عالی بهره گرفته شد. و در تدوین راهبردها، ارتباط تحلیل محیطی با اهداف ترسیم شده، و بر این اساس ۲۴ راهبرد اجرایی کلان تدوین و ارائه شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی