تفسیر امامیه و قرآن شناسی در پژوهش های غربی

کتاب ‌های «تفسیر امامیه در پژوهش ‌های غربی» و «قرآن‌ شناسی امامیه در پژوهش ‌های غربی» به همت پژوهشگاه قرآن و حدیث و توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از پایگاه دارالحدیث؛ کتاب «تفسیر امامیه در پژوهش‌ های غربی» متشکل از ترجمۀ ۱۴ مقالۀ برگزیدۀ غربی به زبان ‌های انگلیسی و فرانسوی است که در میان آنها مقالاتی از مئیر برـ اشر، اندرو ریپین، تاد لاوسن، رابرت گلیو و... دربارۀ جنبه ‌های مختلف تفسیر امامیه یافت می ‌شود.

قدیمی ‌ترین مقالۀ این مجموعه مربوط به سال ۱۹۹۰ و جدیدترین آنها مربوط به سال‌ های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هستند. تاریخ‌ گذاری برخی احادیث تفسیری، بررسی تفاسیر منسوب به امامان شیعه، تجزیه و تحلیل فنون تفسیری در تفاسیر امامیه، و تطور نظریات تفسیری مفسران امامیه دربارۀ برخی آیات خاص، از جمله موضوعاتی هستند که مقالات این کتاب بدان ها می ‌پردازند.

این کتاب در ۴۱۶ صفحه و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شده است.

کتاب «قرآن ‌شناسی امامیه در پژوهش ‌های غربی» نیز مجموعۀ ۱۰ مقالۀ برگزیده از محققان سرشناس غربی، از جمله آرتر جفری، اتان کلبرگ، مئیر برـ اشر و... دربارۀ رویکرد امامیه به قرآن است که از اوایل قرن بیستم تا کنون به یکی از زبان ‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا عبری منتشر شده ‌اند.

جایگاه قرآن در مقایسه با جایگاه امام، تحریف، قرائات و مصاحف، موضوعات مورد بررسی در مقالات این کتاب هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی